«Δεν ξέρω αν μπορώ να σας αποκαλύψω με ποιον
μιλάω...».

Ο ιταλικός όμιλος κατέχει το 48,53% της HSW
και παραμένει ένας καθοριστικός παίκτης-επενδυτής στην ελληνική ακτοπλοϊκή
σκακιέρα.
«Είναι ο χαρακτήρας του αυτός.

Ενδιάμεσα όλα παραμένουν ρευστά, μια
ρευστότητα που λειτουργεί σαν λίπασμα στο χωράφι συζητήσεων και
διαπραγματεύσεων μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, μεταξύ ακτοπλοϊκών
εταιρειών, funds και της Τράπεζας Πειραιώς.
1.
Η τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 31,2% της MIG, η οποία MIG είναι μητρική της Attica Group κατέχοντας το 89,38% των μετοχών της.
Η τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 31,2% της MIG, η οποία MIG είναι μητρική της Attica Group κατέχοντας το 89,38% των μετοχών της.
2. Στην Attica Group ανήκουν η Superfast
Ferries και
η
Blue Star Ferries.
Επίσης, μέρος του δανεισμού του
ομίλου Attica ανήκει στον επενδυτικό όμιλο Fortress, ο οποίος έχει δικαίωμα
μετατροπής των ομολογιακών δανείων της Attica σε μετοχές.
To ίδιο fund έχει και ένα ομολογιακό
150 εκατ. ευρώ στη MIG, το οποίο πήρε από τη Eurobank.
24,18% της ΑΝΕΚ που είναι ένας από τους τρεις πόλους της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Κατέχει, εμμέσως, άλλο ένα παρόμοιο ποσοστό της ΑΝΕΚ μαζί με άλλες τράπεζες μέσω δανεισμού επί ενεχύρω.
Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς, μετέτρεψε δανεισμό της
ΑΝΕΚ σε ομόλογα οπότε εν δυνάμει κατέχει και άλλο ποσοστό της εταιρείας.
3. Η ΑΝΕΚ συνεργάζεται με τη
Superfast Ferries στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης μέσω κοινοπραξίας
που έχουν συστήσει οι δύο εταιρείες.

Οι πωλήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το
τέλος του 2018.
5. Βάσει της συμφωνίας αυτής, η
τράπεζα πουλάει και τις συμμετοχές της στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Εκανε την αρχή με την HSW και λογικά θα
ακολουθήσουν η Attica Group και η ΑΝΕΚ.
6. Ο όμιλος Γκριμάλντι ελέγχει πλήρως
τη Minoan Lines και μέσω αυτής έχει το 48,53% της Hellenic Seaways.
7. H Αttica Group και ο όμιλος
Γκριμάλντι έχουν κοινό πεδίο δράσης, κοινά συμφέροντα στην HSW.
Ο Ιταλός Εμανουέλε Γκριμάλντι
Σενάρια για ιταλογιαπωνέζικη συμμαχία

Εκτός από την Attica Group έχει
επενδύσει και στη MIG.
Ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούν
λέει ότι δεν αποκλείεται η Tράπεζα Πειραιώς να πουλήσει στο fund του Ιάπωνα
tycoon τη συμμετοχή της που έχει στη MIG.
Οπότε το Fortress Fortress Investment Group θα έχει όλη τη MIG και μέσω αυτής την Attica Group.
H Attica Συμμετοχών αποτελεί τη
μοναδική ελληνική εταιρεία της επιβατηγού ναυτιλίας, η οποία κατόρθωσε να
προσελκύσει ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds διεθνώς.
Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας -και
πολύ περισσότερο της HSW- εκτιμήθηκε ότι είναι ευοίωνες και αυτός είναι ο λόγος
που το fund αποφάσισε να προχωρήσει στην εξαγορά και να δυναμώσει τη θέση του
στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Η επένδυση στον όμιλο Attica από το
Fortress Investment Group LLC, το οποίο κατέχει από το 2014 το ομολογιακό
δάνειο ύψους 70 εκατ. της Blue Star Ferries αυξήθηκε μέσω της ανάληψης του
ομολογιακού δανείου της MIG η οποία είναι ο κύριος μέτοχος της Attica, έχοντας
ενέχυρο και μετοχές της Attica Συμμετοχών.

Το ομολογιακό δάνειο εξυπηρετείται κανονικά
και καθίσταται μετατρέψιμο μόνο εάν και εφόσον δεν αποπληρωθεί.
Οπότε ο Ιάπωνας επιχειρηματίας μέσω
του fund θα βρεθεί με τη MIG-Attica Group-Superfast Ferries-Blue Star
Ferries-HSW
Ο Ιάπωνας μεγιστάνας Μασαγιόσι Σον................
Kαι εδώ έρχεται να «κουμπώσει» βάσει
σεναρίων ο Εμανουέλε Γκριμάλντι.

Δηλαδή της Attica και του ομίλου Γκριμάλντι.
![]() |
Προσθήκη λεζάντας |
Την εικόνα αυτή έρχεται να ενισχύσει
το αξιοσημείωτο γεγονός ότι ο Ιταλός πλοιοκτήτης το 2016 στη συνέντευξη Τύπου
που είχε δώσει στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργανώνει κάθε χρόνο ο όμιλος,
ενώ τα είχε με την Τράπεζα Πειραιώς που θεωρούσε ότι δεν έτεινε ευήκοα ώτα ώστε
να πάρει εκείνος τον έλεγχο της HSW, πάντοτε μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για
την Attica Group στην οποία ήταν μέτοχος τόσο η τράπεζα όσο και ο Ιάπωνας
επιχειρηματίας του Fortress.
Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο
Οκτώβριο στο 20ό Euromed Convention που είχε πραγματοποιηθεί στη Βενετία, ο
Eμανουέλε Γκριμάλντι έπλεξε το εγκώμιο της Attica Group, χαρακτηρίζοντάς τη
«μία από τις καλύτερες εταιρείες του κλάδου, μαζί με την P&O και τη Stena».
Είχε δηλώσει μάλιστα ότι «οι τρεις
αυτές εταιρείες μαζί με τον ιταλικό όμιλο μπορούν μέσω εξαγορών να αναπτυχθούν
περαιτέρω στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας».
Σύμφωνα με όσα λέγονται, ο Ιταλός
ενδέχεται να έρθει σε συμφωνία με τον Ιάπωνα και είτε να μπει στη MIG, είτε να
μοιράσουν δρομολόγια και πλοία της HSW στο πλαίσιο μιας επικερδούς συμφωνίας.
Attica Group
Όμως και η στάση της διοίκησης της
Attica Group προς την πλευρά Γκριμάλντι δείχνει προς την κατεύθυνση της
συναίνεσης.
«H HSW θα μείνει ως έχει.
Ας δοκιμάσει και το μάνατζεμεντ το
δικό μας ο κος Γκριμάλντι».
«Ammucciato» η ακτοπλοΐα

Αυτό που έχω να πω είναι ότι θα μείνω
στην Ελλάδα και θα μεγαλώσω.
Είτε θα μας δώσουν την εταιρεία, είτε
θα αγοράσουν το ποσοστό μας στην HSW.
Και επειδή δεν έχουν τα χρήματα, θα
πρέπει να μας δώσουν πλοία και γραμμές», επισήμανε.
Στη συνέχεια περιέγραψε όσα
συμβαίνουν στην ελληνική ακτοπλοΐα με μία λέξη: «ammucciato», που σε πολύ
ελεύθερη μετάφραση σημαίνει μπάχαλο, ενώ επισήμως μεταφράζεται και ως ιδεολογικό
κομφούζιο.
«Η Attica Group έχει τη Superfast
Ferries, την Blue Star Ferries, την HSW και την ΑΝΕΚ μέσω κοινοπραξίας που έχει
η εταιρεία με τη Super Fast Ferries.
Και η Attica Group μέσω της HSW είναι
συνέταιρος με τις Μινωικές Γραμμές που ανήκουν στον όμιλο Γκριμάλντι.
Πώς γίνεται αυτό;!» αναρωτήθηκε ο
Εμανουέλε Γκριμάλντι και πρόσθεσε: «Αmmucciato!».
«Δεν γίνεται αυτό!» συνέχισε, «όλα
μαζί δεν γίνονται.
Δεν πουλάω.
Επιθυμώ να αγοράσω όχι να πουλήσω».
Εξάλλου, σε προηγούμενη τοποθέτησή
του ο Εμανουέλε Γκριμάλντι είχε περιγράψει ένα άλλο σενάριο.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr -Οικονομία Κυριακή, 15 Οκτώβριος 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου