Eπικοινωνία μαζί μας.

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

Πέθανε ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος 5/2/2019

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος ο οποίος το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας.
Γεννήθηκε το 1935 στην Αθήνα και καταγόταν από την μεριά του πατέρα του από την Μεσσηνία και από την μεριά της μητέρας του από την Κωνσταντινούπολη .
Μία συναρπαστική ματιά στη ζωή και το έργο του διεθνή επιχειρηματία, «πατριάρχη» της Ελληνικής Επιβατηγού Ναυτιλίας
Φωτορεπόρταζ : ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΣΚΟΒΙΤΗΣ 


ΤΙ ΜΑΣ ΕΔΕΙΞΕ Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Περικλής Παναγόπουλος ήταν και είναι πρότυπο για όσους είχαν την ευτυχία να έχουν οποιαδήποτε επαφή μαζί του.
Δημιούργησε όσο λίγοι, ενέπνευσε, εξασφάλισε καριέρα και μέλλον σε χιλιάδες ανθρώπους, δίδαξε αγάπη, σύνεση, ευγένεια και την τεράστια αξία της προσφοράς στην κοινωνία.

Προσέφερε με πάθος, ενθουσιασμό και αγάπη στους γύρω του. Άνθρωποι με τέτοια αξία ζωής εμπνέουν και καθοδηγούν με το παράδειγμά τους...
Ήρθε η Superfast του οραματιστή Περικλή Παναγόπουλου να ανοίξει μεγαλοπρεπώς τις πύλες της Ελλάδας προς την Ευρώπη.

 Έμπαινε ο Ευρωπαίος στην Ανκόνα, στα υπερσύγχρονα πλοία που όμοιά τους δεν υπήρχαν πουθενά στην Ευρώπη κι έβλεπε μία Ελλάδα όπως της έπρεπε και της άξιζε να είναι.
 Και ανέβαινε κάθετα η εκτίμησή του για τη χώρα μας και τις δυνατότητές μας. Ελληνικά πληρώματα δίδαξαν και διδάσκουν, ενώ είναι σημείο αναφοράς στην παγκόσμια ναυτιλία και ακτοπλοΐα...

Ακόμα και στη μεγαλύτερη κρίση της ζωής του ο Περικλής Παναγόπουλος στάθηκε ολόρθος, θαρραλέος και αξιοπρεπής.

Έχοντας διαχειριστεί πολλές κρίσεις και μεγάλες φουρτούνες στη ζωή του αντιμετώπισε τις εξαιρετικά δύσκολες στιγμές της ομηρίας του με ψυχραιμία, χιούμορ και κατανόηση, ενώ ευχήθηκε να μην περάσει κανείς παρόμοια εμπειρία.
 Οκτώ ολόκληρες ημέρες απομονωμένος, υπέμεινε με στωικότητα και πίστη, ενώ με την επιστροφή του δεν θύμωσε, δεν έβρισε, δεν απείλησε. 
Μοναδικά μαθήματα ζωής για όλους και κυρίως για τους νέους μας...

Ποιος ήταν ο Περικλής Παναγόπουλος
Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935.
Ο Πατέρας του είναι ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπολος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική ενώ η μητέρα του, προέρχεται από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης.

 Σπούδασε στην Ελβετία, φοίτησε στην Ecole Superiense de Commerce, από όπου πήρε το πτυχίο του.
Αμέσως μετά εργάσθηκε στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη. 

Οταν πέθανε ο Ευγένιος Ευγενίδης το 1954, ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως εκπαιδευόμενος σε θυγατρική εταιρεία του συγκροτήματος στο Λονδίνο. 
Τον επόμενο χρόνο μετατέθηκε στα γραφεία εταιρείας στη Γένοβα

Εκεί εργάσθηκε σε όλα τα τμήματα της εταιρείας και απόκτησε εμπειρία και ειδίκευση για τον τρόπο διαχείρισης ναυτιλιακής εταιρείας.
 Στη Γένοβα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65.
Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εργάσθηκε στα γραφεία της Home Lines στη Γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι.
 Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου.
Το 1965 επέστρεψε στον Πειραιά και ανέλαβε director και general manager της Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπου Κιοσέογλου.
 Στη θέση αυτή παρέμεινε για έξι χρόνια.
Το 1971, αποχώρησε από την Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Royal Cruise Line.
 Η Royal Cruise Line ανεκηρύχθη επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.
 Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές. To Golden Odyssey και το Crown Odyssey. Επίσης η εταιρεία διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey.

 To 1989 πώλησε την εταιρεία του, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο καλύτερο σημείο της ιστορίας της και τα πλοία της είχαν μεγάλη πληρότητα.
Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. 

Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».
Το 1992 συμμετέχοντας μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα. Αμέσως ανέλαβε πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα.
Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του στον Ελληνικό Νηογνώμονα.


Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της μεγαλύτερης οικογενειακής ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας, της Strintzis Lines. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, από την εταιρεία.


Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος.

Τότε, ο Περικλής Παναγόπουλος παράγγειλε για λογαριασμό των Επιχειρήσεων Αττικής, δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία με σκοπό να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας. 
Τα ονόμασε Superfast Ι και Superfast II.
Τα δύο αυτά πλοία κάλυπταν την απόσταση Πάτρα - Αγκόνα, μέσα σε 20 ώρες, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην Αδριατική, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής της Ιταλίας.

Το πρώτο πλοίο, το Superfast Ι ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα στις 15 Απριλίου και το δεύτερο Superfast II στις 16 Ιουνίου του 1995 Αμέσως με τα δύο πλοία, κατέκτησε το 20% των μεταφορών από και προς την Ιταλία.
Ο Περικλής Παναγόπουλος απέκτησε δύο παιδιά με την πρώτη γυναίκα, Μπρούνα, τον και την Ειρήνη.

Η πρώτη μεγάλη επιχειρηματική κίνηση έγινε το έτος 1989, όταν η Ελλάδα πέρναγε κρίσιμες στιγμές δεδομένου ότι όλοι οι πολίτες και οι πολιτικοί ασχολούνταν με τις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις και τις κατηγορίες εναντίον του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, από σύσσωμη την αντιπολίτευση.
Ωστόσο, ο Π. Παναγόπουλος διαβλέποντας τις εξελίξεις στο χώρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας, κατόρθωσε και πώλησε την εταιρεία Royal Cruise Line, που διέθετε τότε τρία πλοία, στους Νορβηγούς της Closter στο αστρονομικό ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τον Αύγουστο του 1999 εξασφάλισε το 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα απέκτησε το 48,8%.
Αποκτώντας την απόλυτη κυριαρχία από την οικογένεια Στρίντζη σταδιακά άλλαξε το όνομα της εταιρεία η οποία μετονομάσθηκε σε Blou Star Ferries. 

Τα τελευταία τρία χρόνια ξάφνιασε και πάλι τους ανταγωνιστές του και απέκτησε μεγάλα μερίδια στην Hellenic Seaways, αρχικά και στις Μινωϊκές Γραμμές σε επόμενη φάση.
Ωστόσο, πώλησε τα πακέτα των μετοχών του σε αυτές τις εταιρείες στον κυριότερο ανταγωνιστή του τον κ. Πάνο Λασκαρίδη.

 
Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group. Συνολικά εισέπραξε το το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ.


 Σήμερα η οικογένεια Παναγόπουλου, που αποτελείται από την γυναίκα του Περικλή, Κατερίνα, τον γιο του Αλέξανδρο.
Είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε και τον άνθρωπο και τον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο και την ευγένεια του σε φίλους συνεργάτες και δημοσιογράφους .
ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΤΑΞΙΔΙ .
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του, συγγενείς ,φίλους και συνεργάτες  .
5/2/2019
Γεώργιος Δ. Μοσκοβίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: