Eπικοινωνία μαζί μας.

Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

H KΡΗΤΗ ..ΠΕΝΘΕΙ !!

 ΕΦΥΓΕ Ο ΜΑΝΤΙΝΑΔΟΛΟΓΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ  ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 81 ΕΤΩΝ
Στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου όπου νοσηλευόταν τώρα και 2 εβδομάδες με σοβαρό πρόβλημα εμβολής των πνευμόνων άφησε την τελευταία του πνοή ο γνωστός μαντιναδολόγος Γιώργος Χρονάκης….σήμερα Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014 και ώρα 19.30 .
Η κηδεία του θα γίνει στον Ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Αστρίτσι στις 12.00 το μεσημέρι.

Χωρίς το χτύπο τση καρδίας σώμα ζωή δεν έχει,
χαρά σ' αυτόν απου μπορεί άφθαρτη να την έχει.

Με βάσανα εγλύτωσα τα νύχια του θανάτου,
μα φαίνουνται στο σώμα μου τ'αποτυπώματά του.

Ο Γιώργης Χρονάκης γέννημα θρέμμα στο χωριό Αστρίτσι Ηρακλείου ασχολείται με τον στίχο και την Μαντινάδα από το 1992.
Το Βιογραφικό
Ο Γιώργος Χρονάκης γεννήθηκε στο Αστρίτσι Πεδιάδος Ηρακλείου Κρήτης στις5 /10 /1933 .

Είναι παντρεμένος 45 χρόνια και έχει δύο παιδιά ..ένα γιο τον Μιχάλη και μια κόρη που είναι επίσης πολύ καλή μαντιναδολόγος την Ανθή.
Πνεύμα ανήσυχο και με καλλιτεχνικές ανησυχίες από μικρό παιδί πάλευε μέσα του να το διοχετεύει .

Μετανάστης στον Καναδά και την Ελβετία πέρασε δύσκολα χρόνια.
Ξεκίνησε να γράφει μαντινάδες το 1992 μετά τον χαμό του Πατέρα του.
Τον πόνο ,την χαρά του την μετατρέπει μαντινάδα.
Μια εικόνα μια λέξη αρκούν για να δημιουργήσει.
Τα γραφόμενα του αποτελούν « Παρακαταθήκη για την Κρητική παράδοση » και είναι σεβαστά από τους μεγαλύτερους Συγγραφείς , Καλλιτέχνες ,Δημοσιογράφους και Ραδιοφωνικούς παραγωγούς σε όλο τον κόσμο.

Ο λόγος του και η παρουσία του και στην ζωή και στην συγγραφική πορεία του είναι πάρα πολύ σεβαστή από όλους τους Κρήτες.
Ευγενικός ,γλυκομίλητος και έχοντας την αίσθηση της Κρητικής Φιλοξενίας υποδέχεται όλους τους γνωστούς αλλά και άγνωστους φίλους στο σπιτικό του.
Οι στίχοι που γράφει καθημερινά  για αυτόν είναι η ίδια η ζωή.
Άξιος συνεχιστής της παράδοσης της Κρητικής Μαντινάδας βγάζει το Καπέλο στους μη Κρητικής καταγωγής ανθρώπους που αγαπούν την Κρήτη και γράφουν Μαντινάδες…αρκεί να πατάνε πάνω στην Κρητική διάλεκτο που αποτελεί το Α & το Ω , στην σύνταξη της.

Το 2006 κέρδισε το πρώτο βραβείο στον Παγκρήτιο διαγωνισμό Κρητικής μαντινάδας με θέμα «Η κορφή ».

Η Μαντινάδα που βραβεύτηκε είναι...
Χρόνους τσι γνώσης το βουνό ,με κόπους ανεβαίνω
μα πως θα φτάσω στην κορφή ,δε το θωρώ γραμμένο..

Έχει αρκετές συμμετοχές σε δισκογραφικές δουλειές με Βαγγέλη Πυθαρούλη , Νίκο Γωνιανάκη ,Δημήτρη Αναγνωστάκη ,Γιάννη Μακριδάκη, Δημήτρη και Μιχάλη Κουνάλη ,Γιώργη Σμαραγδή ,Δημήτρη Βερεράκη..
Να πούμε ότι μαντινάδες του Γιώργη Χρονάκη έχουν τραγουδήσει ακόμα ο Σκουλάς και ο Κακλής.

Μερικές μαντινάδες του..
 Ανέ’ χει φίλους γκαρδιακούς ρωτήξανε τον πόνο
και σήκωσε τα χέρια ντου και δείξε εμένα μόνο !! 
Ο στεναγμός να'ταν καρπός να μπεί βαθιά στο χώμα
 να μην ξαναακουστεί ποτέ απ'το δικό μου στόμα.
     
Νύχτα δεν εξημέρωσε να ζήσω τ'όνειρο μου
θωρώ και χτίζουνται πολλά μα όχι το δικό μου.

Σε ωκεανό ναυάγησα και έσβηνε η αναπνιά μου
 μα σ'έφερα στη σκέψη μου και να η στεριά μπροστά μου.

Νάχενε ο ήλιος περασά ,να πάει απ άλλο τόπο
που να μη δίδει να χαλά όνειρα των αθρώπω.

Στερούμαι φως τσ'ανατολής του ήλιου το σημάδι
 απ'τη στιγμή που έφυγε και ζω μες στο σκοτάδι.

Στην παγωνιά σου να μουνε ,φλόγα να ρθείς κοντά μου
ν απλώσεις τσι παλάμες σου να παίρνεις την πυριά μου

Πήρα από τα χείλη σου ,το γέλιο κ ήβαλάτο
κ ήχτισα που να μη χαλά ,τα αγάπης το μιτάτο

Να μουν βουνό και να γενείς , χιόνι να με σκεπάσει
και ναν ο τόπος σκοτεινός , ποτέ ντου να μη λιάσει

Δεν είναι η μοναξιά πληγή ,να γιάνει με το χρόνο
μα είναι μάννα απου γεννά ,και μεγαλώνει πόνο.

Μοιάζω δεντρού που το φυσά ,αέρας και το γιέρνει
και πέφτουνε τα φύλλα ντου , χάμε και του τα παίρνει.

Να τανε κάποια δύναμη ,το χρόνο να κουράσει
να κοιμηθεί και τη φθορά , τα αθρώπου να ξεχάσει

Και να βρεθεί ενας τσι χαράς τη στράτα να μου δείξει
η μοίρα μου σε εγκρεμό ,θα τονε καταλήξει

Και που δεν έχει στο χωριό ,δεντρά με πρώτο μπόι
μα η ζάρα σ ένα που χω εγώ ,κάνει το μοιρολόι

Ξάνοιξε τρόπο απού βρήκε ,η μοίρα να με παίξει
σε στράτα απου ναι αδιάβατη ,τα αγάπης να με πέψει

Ότι αγαπώ απείραχτο ,χρόνε να μου τα αφήσεις
μα χεις χιλιάδες πράγματα , άλλα να καταλύσεις.

Aκούστε ενδεικτικά ορισμένα τραγούδια που ερμήνευσαν Κρητικοί καλλιτέχνες σε στίχους του αείμνηστου Γιώργη Χρονάκη .

ΣΑΠΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΣΑΠΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΣΤΟ ΓΥΑΛΟ
ΣΑΠΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΣΤΟ ΓΥΑΛΟ
ΜΟΙΑΖΩ ΣΤΗ ΜΟΝΑΞΙΑ ΜΟΥ.

ΚΙ 'ΕΙΝΑΙ ΣΤ' ΑΜΠΑΡΙΑ ΜΟΥ ΝΕΚΡΑ
ΚΙ 'ΕΙΝΑΙ ΣΤ' ΑΜΠΑΡΙΑ ΜΟΥ ΝΕΚΡΑ
ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ.

ΜΟΙΑΖΩ ΚΑΡΑΒΙ ΜΟΙΑΖΩ ΚΑΡΑΒΙ ΠΟΥ ΕΙΧΕΝΕ
ΜΟΙΑΖΩ ΚΑΡΑΒΙ ΠΟΥ ΕΙΧΕΝΕ ΧΙΛΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΝΕΙ
ΚΙ' ΕΔΑ ΔΕΜΕΝΟ ΜΕ ΣΧΟΙΝΙΑ...ΣΑΠΙΖΩ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ.....


                                     |ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΤΑΞΙΔΙ ΦΙΛΕ
                ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΟΝΑΚΗ
                                         Γιώργος Μοσκοβίτης 


Δεν υπάρχουν σχόλια: