Eπικοινωνία μαζί μας.

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

Η Αυστραλoί αγρότες στοχεύουν για υψηλές τιμές φρούτων και λαχανικών και μάλιστα σε περιφερειακά παντοπωλεία.


 Ενας Αυτραλός αγρότης πιστευει ότι τα μεγάλα Soupe       r Market αυξάνουν άσκοπα το κόστος φρεσκων φρούτων και λαχανικών !!

Ο προμηθευτής της IGA προειδοποιεί για την άνοδο των τιμών των τροφίμων

Ο Γκάι Γκαέτα, ο πρόεδρος της επιτροπής κηπουρικής της NSW Farmers,  μιλησε εκ μέρους πολλών αγροτών που ένιωθαν ότι τα σούπερ μάρκετ ξεσκέπαζαν τους καταναλωτές.

«Τα λεμόνια είναι φθηνά σαν πατατάκια αυτή τη στιγμή.



Τα σούπερ μάρκετ μπορούν να τα αγοράσουν για 8 δολάρια το κουτί και να τα πουλήσουν για 4,90 δολάρια/κιλό… κερδίζουν 82 δολάρια ανά κουτί», υποστήριξε ως παράδειγμα ο κ. Gaeta.

Είπε ότι οι τιμές σε ένα τοπικό παντοπωλείο ή στην αγορά των αγροτών μπορεί να είναι μερικές φορές περισσότερες από το μισό της τιμής στο σούπερ μάρκετ.

«Αυτό παίζει ρόλο στον οικογενειακό προϋπολογισμό  του κόστους ζωής. 

Οι άνθρωποι απλώς πληρώνουν πάρα πολύ», είπε.

«Μπορώ να μιλήσω γιατί δεν τους προμηθεύουμε (τα μεγάλα σούπερ μάρκετ), αλλά οι αγρότες είναι χαρούμενοι που λέω κάτι»……

Τα στοιχεία από το Αυστραλιανό Γραφείο Στατιστικής έδειξαν τον Μάρτιο η τιμή των παντοπωλείων αυξήθηκε κατά 5,3 τοις εκατό ετησίως.

Οι τιμές των φρούτων και των λαχανικών αυξήθηκαν κατά 6,7 τοις εκατό και οι τιμές του κρέατος και των θαλασσινών που αυξήθηκαν κατά 6,2 τοις εκατό κατά τη διάρκεια του έτους.

Ο κ. Gaeta είπε ότι ήταν «αρκετά δίκαια» οι τιμές αυξήθηκαν σε ορισμένα προϊόντα όταν ήταν σπάνια, αλλά πάρα πολλά είδη αυξήθηκαν όταν υπήρχε αφθονία.

«Πραγματικά με εκνευρίζει σε αυτή τη χώρα όπου έχουμε άφθονο φαγητό, αλλά οι άνθρωποι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά».

Ο κ. Gaeta, ο οποίος καλλιεργεί κεράσια και μήλα στο Orange της NSW, είπε ότι ήξερε ότι τα σούπερ μάρκετ ήταν βολικά, αλλά ενθάρρυνε όσους αναζητούν φθηνότερη τιμή να ψωνίσουν από τα καταστήματα φρούτων της γειτονιάς .

Είναι κατανοητό ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι τιμές των σούπερ μάρκετ και των τοπικών πράσινων παντοπωλείων μπορεί να διαφέρουν ενώ τα μικρότερα καταστήματα μπορούν να προμηθευτούν φθηνά προϊόντα την ίδια μέρα από τη χονδρική αγορά.

 Τα σούπερ μάρκετ δεν το κάνουν αυτό, παρ’ όλο της περισσότερης ποσότητας  και τις καλύτερες τιμές που συμφωνούν λόγω του μεγέθους της παραγγελίας τους .

Αντίθετα, συχνά έχουν μακροχρόνιες συμβάσεις με συγκεκριμένους καλλιεργητές.

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την τιμή, ο Coles τόνισε την ευκολία των αγορών στο σούπερ μάρκετ, ότι θα μπορούσε να προσφέρει μεγαλύτερη γκάμα και να προσφέρει υπηρεσίες όπως παράδοση κατ' οίκον και ανταμοιβές.

«Η τιμή του προϊόντος είναι παράγοντας προσφοράς και ζήτησης. 

Ωστόσο, η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για να μειώσει τις τιμές για τους πελάτες μας όσο πιο γρήγορα μπορούμε», είπε μια εκπρόσωπος της Coles.

«Οι πελάτες μας μπορούν να περιμένουν να δουν βελτιωμένο όγκο πολλών σειρών φρέσκων προϊόντων τις επόμενες εβδομάδες χάρη στις εξαιρετικές προσπάθειες των καλλιεργητών μας».

Η Aldi είπε: «Θέλουμε πάντα να προσφέρουμε την καλύτερη αξία για τους πελάτες μας, διατηρώντας παράλληλα δίκαιες τιμές με τους προμηθευτές συνεργάτες».

Η Woolworths έμεινε σταθερή ότι οι υψηλότερες τιμές δεν σήμαιναν ότι είχε τεράστιο περιθώριο κέρδους, όπως είχε υποστηριχθεί, και επέμεινε ότι πλήρωνε πολύ περισσότερα στους αγρότες για προμήθειες από ό,τι πέρυσι.

«Η τιμή του σούπερ μάρκετ των φρούτων και των λαχανικών καθορίζεται από το τι πληρώνουμε στους αγρότες μας για κάθε ποικιλία», είπε μια εκπρόσωπος.

«Πληρώνουμε στους αγρότες την αγοραία τιμή για τα προϊόντα τους, η οποία μπορεί να ποικίλλει καθ' όλη τη διάρκεια του έτους λόγω καιρού, εποχικότητας, προσφοράς και ζήτησης.

Πέρυσι, όταν η τιμή της αγοράς για τα φρούτα και τα λαχανικά ήταν σε πτώση, μεταφέραμε αυτές τις οικονομίες στους πελάτες στο σούπερ μάρκετ.

Προς το παρόν, πληρώνουμε πολύ περισσότερα στους προμηθευτές μας σε όλη την κατηγορία λαχανικών.

 Ο μεγάλος λόγος που οι τιμές αυξάνονται σε ορισμένες ποικιλίες είναι η μειωμένη προσφορά στην αγορά, μετά τις πλημμύρες στην ανατολική ακτή και τη συνεχιζόμενη κακοκαιρία σε βασικές αναπτυσσόμενες περιοχές».

Τι φρούτα και λαχανικά να αγοράσω;

Το υψηλό κόστος των φρούτων και των λαχανικών αποτελεί σημείο συζήτησης εδώ και μήνες, με τους αγρότες και τα σούπερ μάρκετ να ενθαρρύνουν τους Αυστραλούς να υιοθετήσουν μια εποχιακή διατροφή για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται φωτογραφίες ακριβών προϊόντων και μερικές φορές άδεια ράφια.

Η καλά τεκμηριωμένη «κρίση του μαρουλιού» έγινε ακόμη και διεθνή πρωτοσέλιδο όταν η KFC παραδέχτηκε ότι συμπλήρωνε λάχανο για μαρούλι ,στα μπιφτέκια της λόγω της ζήτησης προσφοράς.

Σε πρόσφατες ενημερώσεις από τις Woolworths και Coles, οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίμεναν να υπάρξει βελτίωση στην προσφορά μαρουλιού στα τέλη Ιουλίου.

Και τα δύο σούπερ μάρκετ συνιστούν στους αγοραστές να επωφεληθούν από την καλή προσφορά αβοκάντο, γλυκοπατάτες, κολοκύθες Kent και μανταρίνι.

Ο Coles πρότεινε επίσης στους αγοραστές να αναζητήσουν μπανάνες, πορτοκάλια αφαλού, μήλα, αχλάδια, καρότα, πατάτες και καστανά κρεμμύδια.

Το σούπερ μάρκετ είπε ότι θα αυξηθούν οι όγκοι φράουλες, σμέουρα, βατόμουρα, φρέσκα βότανα και ντομάτες «σε λίγες εβδομάδες».

Φασόλια, καλαμπόκι, μπρόκολο, μπροκολίνι, ασιατικά λαχανικά και μαρούλια αναμένεται να είναι σε πλήρη προσφορά μέχρι τον Αύγουστο.

Πόσα ξοδεύουν οι Αυστραλοί σε είδη παντοπωλείου;

Πέρυσι, τα νοικοκυριά της Αυστραλίας ξόδευαν κατά μέσο όρο 153 $ την εβδομάδα σε είδη παντοπωλείου, σύμφωνα με έρευνα από τον ιστότοπο χρηματοοικονομικής σύγκρισης Canstar Blue .

Είπε ότι ο μέσος εβδομαδιαίος λογαριασμός παντοπωλείου για τους αγοραστές στο Woolworths ήταν $156, ο Coles ήταν $154 και ο Aldi $144.

Η έκθεση τιμών της Aldi που κυκλοφόρησε τον Μάιο διαπίστωσε ότι μια μέση οικογένεια δύο ενηλίκων και δύο παιδιών ξοδεύει 192,19 $ την εβδομάδα σε παντοπωλεία.

Σε μια μεγαλύτερη οικογένεια με τέσσερα παιδιά, ο Aldi βρήκε ότι ξόδευε κατά μέσο όρο 278,39 $ την εβδομάδα και ένα ζευγάρι ξόδευε κατά μέσο όρο 136,56 $ την εβδομάδα.

Η συμβουλή της Canstar για εξοικονόμηση χρημάτων στα είδη παντοπωλείου περιελάμβανε τον καθορισμό προϋπολογισμού για τα τρόφιμα, τη σύνταξη λίστας αγορών, τον εντοπισμό ειδικών προϊόντων, την αγορά επωνυμιών σούπερ μάρκετ και τη συμμετοχή σε προγράμματα επιβράβευσης.

Περισσότερη Κάλυψη

Μια άλλη συμβουλή ήταν να ελέγξετε την τιμή μονάδας.

«Ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι θα κερδίσετε χρήματα για οποιοδήποτε προϊόν είναι να ελέγξετε την τιμολόγηση της μονάδας.

 Είναι ένα υποχρεωτικό σύστημα ετικετών που σας λέει βασικά το κόστος ανά λίτρο, ανά κιλό (ή οποιαδήποτε μονάδα μέτρησης) αυτού που θέλετε να αγοράσετε», ανέφερε.

«Συμπέρασμα …..κανένας δεν μπορεί να υπολογίσει ούτε την σταθερότητα των τιμών στον πρωτογενή τομέα της παραγωγής αγροτικών προϊόντων, και ούτε την ανοδική πορεία της τιμής τους στα καταστήματα .

Οι αυξήσεις στα καύσιμα , στο ηλεκτρικό, αλλά και στα λιπάσματα, και στο κόστος παραγωγής ,σύντομα  θα κάνουν τις τιμές να πετάξουν στα ύψη !!!»

 Το μαρούλι και το λάχανο προκαλούν… πολιτική κρίση στην Αυστραλία.

Ο νέος πρωθυπουργός της Αυστραλίας αναφέρθηκε τη Πέμπτη 9/6 στο “λάχανο-γκέιτ”, “σκάνδαλο” που απασχολεί κυρίως τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και αφορά την απόφαση της αλυσίδας εστιατορίων KFC στην Αυστραλία να προσφέρει μεικτή σαλάτα, αντικαθιστώντας εν μέρει με λάχανο το μαρούλι άισμπεργκ, στα σάντουιτς και στα άλλα γεύματα που πουλάει, εξαιτίας της δυσθεώρητης αύξησης της τιμής του μαρουλιού.

Για τον Άντονι Αλμπανέζι, η “παλαβή” απόφαση της KFC να αντικαταστήσει το μαρούλι με λάχανο στα χάμπουργκερ με κοτόπουλο και στα άλλα προϊόντα της έχει προκαλέσει… εθνική “κρίση”.

Σε μια χώρα όπου ο πληθωρισμός υπ
ολογίζεται πως φθάνει το 5,1%, η τιμή του μαρουλιού έχει αυξηθεί κατά 300% σε ορισμένες αυστραλιανές πόλεις, εν μέρει εξαιτίας των πρόσφατων πλημμυρών και εν μέρει εξαιτίας της παγκόσμιας αύξησης των τιμών των καυσίμων.

Το κεφάλι μαρούλι άισμπεργκ, το οποίο κόστιζε ως πρότινος 2 αυστραλιανά δολάρια (1,34 ευρώ), τιμάται πλέον σχεδόν 8 δολάρια (5,35 ευρώ) στο Σίδνεϊ και στη Μελβούρνη.

Έτσι, η αλυσίδα εστιατορίων KFC στην Αυστραλία ανακοίνωσε στα μέσα της εβδομάδας ότι οι αυστραλιανοί πελάτες της στο εξής θα υποχρεωθούν να γεύονται μεικτή σαλάτα, λάχανο και μαρούλι, στα προϊόντα που πωλεί.

Η ανακοίνωση αυτή προκάλεσε αγανακτισμένες αντιδράσεις από πλευράς χρηστών ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.

“Το λάχανο δεν είναι το ίδιο πράγμα με το μαρούλι. Αυτό απλά δεν είναι σωστό“, είπε ο κ. Αλμπανέζι μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό KIIS FM του Σίδνεϊ. “Θα θέσω το ζήτημα στο υπουργικό συμβούλιο σήμερα.

Λάχανο-γκέιτ !

                                          Επιμέλεια: Νίκος Λούπος


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: